lauantai 20. kesäkuuta 2020

Eläkeläistä yritetään vedättää!

Olenko joutunut johonkin eläkeläisten rekisteriin synnyinvuoteni takia? Saan jatkuvasti soittoja - joita ei aiemmin tullut, vaikka minulla on edelleen A-lehdistä perimäni puhelinnumero - joissa tarjotaan sitä ja tätä ja varsinkin edullisempia niitä ja näitä.

Tällä viikolla keitti yli. Sain soiton sinänsä hyvistä bambusukista. Jouduin kysymään kahdesti mistä soitto tuli - kuten aina, koska soittajat selittävät aikeensa epäselvästi ja nopeasti - ja sitten vastasin aina kuuliaisen tytön tavoin neljään "kuluttajakysymykseen".

Sen jälkeen soittaja lupasi minulle ilmaiseksi kahdeksan pari bambusukkia.

-Ne maksavat normaalisti kahdeksan euroa!
-Ja nyt siis ilmaisia, enkä sitoutu jatkotilauksiin?
-Kyllä, nyt vain kuusi euroa kahdeksankymmentä senttiä!
-Mutta sanoit äsken, että ilmaiseksi! Kiitos, lopetaan puhelu tähän.

Meni kaksi päivää, ja minulle soitettiin helsinkiläiseltä kauneusklinikalta ja tarjottiin tunnin ilmaista kasvohoitoa. No, mikä ettei kuten Simo Salminen sanoo Sörrelssönin-roolissaan Turhapuro-elokuvassa. Onhan tässä koronakevään aikana kärvennelty.

Menin klinkalle. Vastassa oli tekoripsitekokynsi-barbie, joka piti neljänkymmenen minuutin esitelmän klinikan tarjoamista hoidoista. Hän tutki kynsillään ihoani kymmenen sekuntia ja totesi, että ihoni on sekaiho ja "huokoset kyllä aivan liian isot". Luulin, että ihoni on normaali ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Hän hymähti - sanoisinko vittumaisesti. Sanon.

Kävimme seuraavan vuoropuhelun:

-Olen hoitanut ihoani teini-iästä asti laatutuotteilla, koska äitini opetti käyttämään niitä. Kaiken lisäksi minulla on hänen perujaan hyvä iho. Ihan niin kuin geneettisesti ja olen siitä iloinen.
-Mutta kyllä tämä nyt kaipaa perusteellista remonttia! Tarvitset neulahoitoa, koska ihosi ei hengitä kunnolla.
-Olen jo 65-vuotias ja ihan tyytyväinen ihooni!
-Ei tässä ikää tuijoteta!  Hoito maksaa normaalisti vuodessa yli 3 000 euroa, mutta jos tänään allekirjoitat sopimuksen, hinta on vain 2 800 euroa. Tai sitten vajaat 300 euroa kuukaudessa. Onko hinta joku ongelma?
-Joo, en lähde tähän nyt, kiitos vaan.

"Konsultaation" jälkeen tekoripsikynsi-barbie "hoiti" ihoni kymmenessä minuutissa "kuntoon" ja näytti ihan peilistä miltä nyt näytti näiden superhyvien tuotteiden jäljiltä.
Näytti just siltä miltä selällään makaavan 65-vuotiaan naaama näyttää. Ei nyt ihan hartioille valu, mutta maan vetovoimalla on tehonsa.

Oheisessa kuvassa olen saunapuhdas, onnellinen, monessa liemessä keitetty nainen. Mutta missä kuluttajasuoja näitä "tarjouksia" vastaan?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti